Jag ringer runt till olika biluthyrare för att kolla priser på minibussar. Först ut blir Mabi. Den som svarar låter stressad och det är buller, prat och skratt i bakgrunden så det är svårt att höra vad han säger.
När jag har fått säga "ursäkta, vad sa du" fem gånger påpekar jag att det nästan inte går att höra honom. Då säger han irriterat "Jaja, men det är ju faktiskt ett kontor det här!".
Vilken intressant syn på kundkommunikation. Kräsna kunder som ringer hit - de tjatar till och med om att de vill höra vad vi säger!
Även om han inte kunde göra något åt ljudsituationen kunde han i alla be om ursäkt och försöka prata närmare och högre i luren.
Man slutar aldrig att förvånas. Och Mabi i Jönköping ringer jag inte till igen.
1 kommentar:
Tack så jättemycket för att du länkar till mitt klipp, det värmer.
Hälsningar
//Anna
Skicka en kommentar