2009-05-18

Minnets outgrundliga vägar

Mamma, du är glömskast i världen, säger mina barn till exempel när jag inte kommer ihåg att jag lovat att baka kladdkaka, när jag missat tandläkartiden eller inte satt på teven i tid för Bolibompa. Föga anar de att de har en minnesmästare till mor. 25 år senare kan jag fortfarande texten till Humpe Humpes hit från 1984:
Yamaha Mitsubishi Toyota Suzuki Sony Minolta Kawasaki Sanyo Casio Toshiba...
Jag minns också att jag tyckte att den var bra. Är det någon mer än jag som överhuvudtaget kommer ihåg mästerverket?

2 kommentarer:

mosterbritta sa...

Ha, ha! Hääärligt! Var ett tag sedan man hörde den låten. :-)

Anonym sa...

Näe, den här låten har definitivt ramlat ur mitt minne. Får mig dock att tänka på en sång som vi fick lära oss på tyskan i högstadiet med de tyska delstaterna. Slutade med Baden-Würtemberg, Baden-Würtemberg. Sitter också som en smäck...
MariaW