2009-05-20

Icakort får poäng av Sofia

I vanliga fall är det kunden som får poäng på Icakortet. Men Memmas servicespanare Sofia delar faktiskt ut poäng till Ica, eller rättare sagt till kundtjänsten som verkligen överträffade hennes förväntningar i går. Här är hennes solskenshistoria:
"Jag och Kalle (min blivande sambo) skickade in en ansökan om Icakort. Det visade sig att vi båda hade sådana sedan tidigare, fast knutna till våra före dettas kort, och vi fick ett brev om att vi skulle kontakta deras kundtjänst. När jag ringde dem hade jag inte den sifferkod som egentligen behövdes för att säga upp ett kort, men det löste den alldeles perfekt trevliga och uppriktigt hjälpsamma tjejen genom att ställa några kontrollfrågor om i vilken Icabutik jag brukade handla osv.

Det skulle egentligen ta tre veckor att "koppla loss" ett kort från ett konto, någon form av uppsägningstid som jag förstod det, men hon löste det så att jag kunde börja använda det nya kontot och kortet under den tiden. Vilket i sig var en bonus och ett bevis på bra service enligt mig, jag hade inte haft några invändningar mot att vänta tre veckor.

Men det bästa var att Kalle som hade ringt dagen innan mig och kopplat loss sitt gamla kort också skulle behöva vänta tre veckor. Tjejen frågade då om jag hade honom i närheten så hon kunde prata med honom och bekräfta att "han var han" och göra så även han kunde kopplas på det nya kontot tidigare. Kalle var inte hemma, men då fick jag lyssna på trevlig pausmusik i en minut medan hon pratade med en kollega, och sen hade de helt enkelt löst det hela!

Så, utan att vara envisa och utan att vi ens hade bett om det, ordnade Icabankens kundtjänst så vi får våra nya kort inom en vecka i stället för tre-fyra!

Lite extra ansträngning för dem, som förmodligen var väldigt enkelt, men det betyder att Ica får många många pluspoäng hos oss!"

Inga kommentarer: