- Mässan kan vi hoppa över i år.
- Varför då?
- Nämen vi är mest där för att vi måste.
- Måste?
- Ja, om vi inte är med tror ju folk att det går dåligt för oss.
- Men tjänar ni ingenting på mässan?
- Kanske det, men hur ska vi veta om de som köper en maskin av oss om två år, gör det för att de träffade oss på mässan?
Lågkonjunktur. Kloka företag fortsätter att marknadsföra sig, men ser naturligtvis över kostnaderna och den potentiella intäkt som en marknadsföringsåtgärd kan ge. Tyvärr ses mässor och möten som aktiviteter som enbart en kostnad och stryks därför lätt ur marknadsföringsbudgeten.
Möten är ju grunden till goda relationer och lojala kunder! Ska man då strunta i mässor och andra möten bara för att man tror att de inte går att mäta?
Vill du försöka sätta mål för dina möten, förstå värdet av mötena och kunna visa upp vilken Return On Investment som mötena genererar? Gå in på Mässgurus hemsida och klicka på Utvärdering i vänster-framen. Där kan du läsa mer om mässutvärdering och gratis ladda ner Mässgurus utvärderingsmodell.
Gå även in på Mässgurus blogg och läs deras inlägg om effekter av mässdeltagande.
Så där ja, sätt i gång nu!
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar