2008-12-10

Helt rätt

Det här föreställer ett skypesamtal mellan mig och min man som för tillfället håller i en kurs på KTH. Bakom honom syns ett antal sprillans nya svarta tavlor. Det är rätt, ett anrikt lärosäte ska inte ha fula whiteboards. I ena hörnet finns en hink med vatten för att skölja svamparna. Min man överväger att köpa en sån där vit vetenskapsmansrock.
- Du skulle se när jag kommer igång, det är för fan som ett enda stort jävla Lützen här framme, säger han och dammar av sin kavaj.
- Har studenterna med sig sina hartassar? frågar jag men han förstår inte vad jag menar. Han är nog för ung.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Värst vad jag ser ängslig ut när jag talar med min fru. Jag får gaska upp mig. För övrigt är det inte full så primitivt som min fru framställer det. Det finns faktiskt en ho i ett skåp i väggen med rinnande vatten och inte mindre än två cellulosasvampar av prima kvalitet. Där kan man också dricka vatten när kritdammet blir för tjockt i halsen.

Åsa Dahlqvist sa...

:-)