2008-12-02

Konsten att lära känna nya människor

Den konsten kan jag. Eller i alla fall håller jag på att lära mig det. Och samtidigt lär jag ut det. Det handlar inte om hur man ska sälja in sig själv eller få så många affärskontakter på minsta möjliga tid. Det handlar om att ta mod till sig och prata med människor man inte känner.

För en del av er är detta inget problem. Men ni andra som känner att det här är ett område för förbättring, kom gärna till Linköping och lyssna på mig på Kunskapsdagarna på fredag. Det kostar ingenting, men ni måste få en inbjudan, exempelvis av mig.
Och ja, det är fortfarande jag som har det största huvudet av alla, i god konkurrens av Thomas Larsson.

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , ,

2 kommentarer:

Västbacken sa...

Ja åk och lyssna på Åsa hon är jättebra :)

Åsa Dahlqvist sa...

Tack Lotta. Ja, ganska många tycker att jag är bra på just det här. Ska försöka att hålla ner tempot lite den här gången. :-)