2008-11-20

Korvkonservatism

Det har skett långsamt och nästan omärkligt. En korv med bröd kan helt plötsligt se ut hur som helst.

När jag vill ha en korv med bröd, så ska brödet fyllas antingen av en grillad vanlig korv (typ Dennis) eller av en smal, lång kokt korv.

Nuförtiden måste jag alltid kontrollera att den där grillkorven inte ser ut som en bratwurst eller att varmkorven inte är en i vatten uppvärmd grillkorv (ja, det har hänt både på Pressbyrån och på Statoil!).

Jag tänkte först inte blogga om det här, jag tyckte att det var en lite svag spaning. Men när jag i dag såg att 7-eleven säljer tjocka grillkorvar i korvbröd med sesamfrön var måttet rågat för en korvkonservativ som jag.

Reclaim the korv med bröd-kultur!

Sesamfrön är gott. Men tjocka korvar i sesamfröbröd är helt enkelt fel.

Inga kommentarer: