2008-11-12

Jag ska mata duvor, på ren trots!

Ingen kan väl ha missat det här... Lena Endre och Thomas Hanzon säger saker som en copywriter på en reklambyrå som SPP har anlitat har plitat ihop. Thomas Hanzon vankar omkring på bryggan som om han håller på att tända av och Lena Endre ser ut som hon just har tagit något lugnande.

Och vad vill dessa konstnärssjälar säga oss dödliga? Jo, det är det vanliga mellan raderna hotfulla budskapet att nu börjar ni pensionsspara annars kanske ni får sitta där på parkbänken i 20 långa meningslösa pensionsår. Inga resor, inga goda viner, inget fallskärmshoppande. Bara duvmatning, dag ut och dag in.

Jag fixar inte ytterligare en reklamfilm till om pensionsspar. Jag tror att alla har förstått poängen nu.

5 kommentarer:

Anonym sa...

Fram för allt, hur överygande är detta med reklamfilmen då man kan gissa sig till att dom INTE behöver vara oroligt för sin egen pension ....

Västbacken sa...

Jag tycker hon Lena ser lite ensam ut...
/Lotta

Västbacken sa...

Idag har vi knarrande snö ute och strålande sol. Härligt :)Det är väl en av anledningarna till att man stannar kvar här uppe.
/Lotta

Åsa Dahlqvist sa...

Ela: Haha. Det arvde de fick från SPP kanske kan trygga deras egen pension.

Åsa Dahlqvist sa...

Lotta: Härligt med snö, men jag vet inte om det slår jönköpingsvädret just nu: regn, blåst och +5 grader.