2008-11-26

Så rätt men så fel

Följande insändare kunde man läsa i DN i går:

Kvinnor, sexvägra tills ni får rätt lön
Kvinnors löner är alldeles för låga, de borde få dubbelt så mycket mot den summa vi män får i lönekuvertet.
Utan kvinnor blir det inga barn, jag skulle vilja se den man som klarar av smärtan som en förlossning innebär. Ingen man skulle fixa det.
Oftast är det också kvinnor som stannar hemma med barnen vilket innebär att de halkar efter lönemässigt. Så kvinnor, varför inte sexvägra till ni får rätt lön?

Robert Nilsson, Täby

Bra idé Robert! Alla tjejer därute i arbetslivet, hör upp. Vi kör Robert Nilsson-metoden:

1. Informera alla dina manliga överordnande om att du från och med nu sexvägrar. (Ha, vad snopna de ska bli!)

2. Inför julfesten, släpp inte till för personalchefen som du brukar göra. (Det blir ju lätt en vana som alla vi kvinnor vet.) Åtminstone inte förrän du fått löneförhöjning.

3. Ha en strategi inför lönesamtalet. Budskapet till våra manliga chefer ska skalla: Påökning före påsättning! Påökning före påsättning! Påökning för påsättning!

Var det ungefär så du tänkte, Robert Nilsson i Täby?

Relaterad artikel? Krama din chef.

Läs även andra bloggares åsikter om , , , ,


5 kommentarer:

Klaus-Peter Beiersdorf sa...

Hej,

Låt mig gissa.
Långrevsgatan 6?
Det huset går det att pruta på. Det har stått tomt ett tag.
Fint hus dock.
Det är jättetrevligt här i Fiskarhöjden. Nära till naturen. Nära till stan. Nära till Saltis.
Vi trivs som fan.
Så finns det småfåglar också. Talgoxe, nötskrika, blåmes, björktrast. Det har jag fått lära mig av min fru.

Åsa Dahlqvist sa...

Klaus-Peter: Tack för snabbt svar! Jajamen, det är 6:an som vi har legat under vår lupp. Vi var och snokade i området förra veckan och vi fick bra vibbar. Vi har en gammal segelbåt som kanske skulle kunna få plats i hamnen också...

Som tack vill jag ge dig ett till fågelnamn som du kan slänga dig med: Ängspiplärka.

Klaus-Peter Beiersdorf sa...

Var jobbar du?
Trodde att du var utomsocknes?

http://www.fiskarhojden.se

Där finns mer info.

Men passa dig för "hålet", dvs. Fisksätra. Det är inte riktigt lika obehagligt som Gubbsoda/Max skriver, men inte superbra heller. Men vafan, det finns ghetton på Lidingö också.

;-)

/Klaus

Åsa Dahlqvist sa...

Är bosatt i Jönköping, men har en egen firma där jag jobbar med utbildning och rådgivning i kundmöten, dvs mässdeltagande, monteragerande, kundrelationer och kundservice.

De flesta av mina kunder finns redan i Stockholm och jag åker dit flera gånger i månaden. Så jag flyttar egentligen för att komma närmare marknaden. Min man kan också ta sitt nuvarande jobb med sig, mycket praktiskt.

Jag bodde i Rinkeby under en period för 10 år sedan. Jag hade inget problem med det, men Fisksätra ser ut som rena idyllen i jämförelse. Får väl undvika att bli indragen i den undre världens uppgörelser.

En fågel till: gärdsmyg.

Åsa Dahlqvist sa...

För er som inte förstår vad ovanstående kommentarer har att göra med inlägget:

Sammanhanget får ni om ni går in här
http://beiersdorfbloggen.blogspot.com/2008/11/om-att-fgelskda-lie-och-st-gubbe.html