Jag besökte Värdskapets seminarium om sociala medier förra veckan. Om jag någon gång vill bli anställd igen ligger Värdskapet på min topplista över intressanta företag att jobba på. I inledningsföredraget pratade Katarina om vikten av att bli sedd och se andra människor. Det är det som alla personliga möten handlar om i grunden, att bekräfta och se varandra.
Och när jag pratar med människor om deras nöjd kund-upplevelser är det sällan de nämner hur bra en produkt fungerat eller hur god mat de ätit. De återkommer alltid till samma sak: att en person på ett företag varit extra vänlig och omtänksam mot dem och försökt sätta sig in i deras situation.
Denna omtanke och förmåga att se kunden kostar väldigt lite, men kan vara avgörande för företagets överlevnad. Att inte fler företag kontinuerligt utbildar sin personal i kundservice är för mig något av en gåta.
Häxan Surtant, kanske ett hopplöst fall..?
2 kommentarer:
Så sant!
Det finns mycket att ta tag i för sådana som mig. :-)
Skicka en kommentar