2009-03-06

Haltande logik

En konversation mellan mig och min man i måndags kväll, när vi trötta skulle köra hem från Stockholm till Jönköping i snöstorm:

Jag: Vad synd att man inte får köra bil och dricka alkohol.

Han: Haha, ja det är ju verkligen synd, undrar varför de har hittat på ett sådant konstigt förbud.

Jag: Vin och öl kanske man inte borde dricka, då blir man bara trött. Men lite gin och tonic blir man ju pigg av. Bättre full än trött, liksom.

Han: Jag blir stum Åsa. Nu pratar vi inte mer om det här.

2 kommentarer:

Familjen Samuelsson sa...

Jag dör av skratt!
Emilia

Åsa Dahlqvist sa...

Ja, ibland får man till det utan att anstränga sig det minsta. Men familjen Samuelsson, ni har ju bidragit med två bevingade uttryck som vi ofta använder:
"Familjens spjutspets" och "Vi lämnar inte resorten".
:-)