Jag funderar på att sätta ihop ett föredrag som heter "Sociala medier - på nätet och IRL".
Alla sociala media-konsulter pratar om twitter, facebook, bambuser, bloggar och youtube. Och företagen lyssnar andäktigt: "Häftigt, man kan kommunicera med kunderna", "Det verkar vara viktigt att vara personlig men inte för privat", "Jaha, det fungerar inte som reklam - man måste skapa relationer först."...
Jag blir lite fnissig. Det här är ingenting nytt för mig som jobbat med det sociala mediet mässor sedan 1999. Mycket av det som gäller på twitter gäller även när företag deltar på mässor eller andra typer av event. Det är bara att deltagarna ses IRL (in real life) i stället för på skärmen. Och här kan du också prata med dina kunder, du måste hitta sätt att skapa relationer med deltagarna och det är ett utmärkt sätt att bygga varumärke.
Det är dags att knyta ihop säcken och hjälpa företagen att bli bättre på att vara sociala, oavsett om det är på twitter, i minglet eller på mässan.
Här kvittras det.
2 kommentarer:
Bra val av monterbild i detta inlägg ;)
Eller hur!
Skicka en kommentar