På reklambyrån: "Vi är sjukt billiga... vi visar någon som är sjuk... Ja! Någon mår illa av att höra att kompisen har köpt en sjuk billig resa hos oss. Han får spy rakt i ansiktet på honom. Sjukt, verkligen sjukt."
Jag tvekade om jag överhuvudtaget skulle skriva om det här. För det är så äckligt. Samtidigt fascineras jag över att den här idén har överlevt, från idéstadiet ända till produktion och mediaplanering.
Du kanske tänker att de i alla fall får uppmärksamhet. Ja, det får de. Man glömmer ju inte bort att man har sett någon naturtroget kasta upp två kaskadspyor i ansiktet på sin kompis.
Men jag är övertygad om att man kan sticka ut utan att målgruppen ska bli äcklad. Då får man både kännedom och bra attityd på en gång. Båda behövs för att stärka varumärket.
Varning: se det här med risk för att må illa. Så där riktigt illa som man mår när man ser sjukt dålig reklam:
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar