2009-11-25

Media Markts klagomålsrespons

För över två veckor sedan skickade jag ett mail till Media Markt med mina samlade synpunkter på deras bristande kundservice angående det här.

Ni kanske är nyfikna på hur de svarade?

Hittills med absolut tystnad.

Själv är jag mest fascinerad.

2 kommentarer:

Maria Jansson sa...

Jag har samma upplevelse med ett annat stort företag -Tele2. Bredbandet skulle levereras i början av december. Inget fungerade. Gjorde felanmälan - den kom bort. Det började funka 27 januari. Vill inte betala för något jag inte fått - kundtjänstX15 gånger x 40 minuter. De lovar att ringa tillbaka, gör det inte=jag sur. MEN fick så småningom tag i en bra tjej på kundtjänst som ordnade allt. Nu till min fundering - det måste handla om att hitta rätt person på kundtjänst! man kanske ska börja ta namn och fråga efter vederbörande - skapa relation?

Unknown sa...

I båda dessa fall handlar det om företag som aktivt skryter om att de är billiga. Jag tror att vi som konsumenter faktiskt måste inse att vi kan välja om vi vill ha service eller billiga varor. Det är klart att det finns undantag, men generellt kan man inte förvänta sig speciellt bra service av någon som skryter med att vara billigast. Pricer och andra sajter fungerar bra på att mäta pris, men också på service. De högst upp har sämst.