2009-11-05

Sista länken i kedjan

Vi har som ni vet haft problem med kommunikationen med MediaMarkt när vi reklamerade vårt kylskåp som var buckligt vid leveransen.

För någon vecka sedan upptäckte vi att det rann kondensvatten på utsidan av kylskåp nr 2. Vi ringde Miele som skickade hit en reparatör efter några dagar. Vi hade råkat ut för ett oförklarligt konstruktionsfel och kylskåpet skulle bytas ut.

So far so good.

I eftermiddags stannade min man hemma från jobbet för att invänta leveransen av kylskåp nr 3. Eftersom kylskåp nr 1 hade haft skador som kan ha uppkommit i transporten, påpekade min man att de skulle ta det försiktigt eftersom det inte är frigolit runt hela skåpet. "Det är det visst det", sa Bring-mannen surt. Hur nu han kunde veta det bättre än min man som redan packat upp två sådana skåp.

Sedan grymtade och svor han (Bring-mannen alltså, inte min make) och hade ett allmänt ilsket sätt. Hans humör blev inte bättre när det uppdagades att det var fel färg på kylskåpet och att det bara var att bära tillbaka paketet till lastbilen igen.

Jag blir så nyfiken. Är det ingen som har sagt till Brings personal att de kommer att få fler nöjda kunder och mer jobb om de är trevliga? Förstår Bring att de som får paket levererade till sig även själva kommer att skicka paket? Vi kommer ihåg Bring genom de vi träffat. Och inte nog med det - de representerar också det företag som de hjälper med leveransen. I det här fallet Miele.

5 kommentarer:

Familjen Samuelsson sa...

Suck! Han kanske har haft för mycket med Media Markts kundtjänst att göra den där transportkillen?

Men hurra Åsa vad mycket bra och kul tips man får på din blogg som man har nytta av även om man inte jobbar med PR och kommunikation! Bloggen "Heja Abbe & Brorsan" är en humörhöjare och daglig tankeställare! Och tro det eller ej, jag har haft nytta av den i mitt jobb också!

Emilia

Västbacken sa...

Men alltså...suck. Tur att ni är så pass lugna personer du och maken.
Vi kanske kommer till Stockholm jag och Jens 4/12. Längtar så efter att få se ert hus.

Kramis

Åsa Dahlqvist sa...

Tack Emilia! Heja Abbe är en underbar blogg. På vilket sätt har du användning för den i jobbet?

Lotta: Ja, kom och hälsa på!

Emilia och Lotta: Ska ni inte som sista personer i världen registrera er på facebook nu?

Familjen Samuelsson sa...

När det gäller Abbe-bloggen så handlade det om prestationsmått. Ska starta upp en distanskurs i Management Accounting nästa vecka. Men mest tycker jag att bloggen är en bra tankeställare och lika bra humörhöjare.

När det gäller facebook: Hmpf!

Eller alltså jag borde väl det! Och jag har tänkt att göra det flera gånger. Skullat det hur länge som helst skulle skåningarna sagt väl? Det har liksom inte blivit av. Och så är jag lite lätt orolig över att jag antingen ska bli helt besatt och uppdatera facebook sida när jag borde jobba. Eller att jag ska bli en sådan som ändå aldrig uppdaterar sin sida. Och så brukar jag försvara mig med att Anna och Caroline inte registrerat sig. Funkar? Och "sista personerna på jorden" - menar du att Jonas facebookar? / Emilia (Som ju inte ens registerat eget konto här utan skriver som Familjen Samuelsson... )

Åsa Dahlqvist sa...

Ja Emilia. Till och med Jonas är med i fejan. Sedan något ÅR tillbaka.