2008-09-05

Den som väntar på DN...

...väntar tydligen aldrig för länge. I morse, sex arbetsdagar efter jag ringt mitt första samtal till kundtjänst och 10 dagar utan morgontidning, ringde jag mitt tredje samtal till DN kundtjänst. Och äntligen fick jag prata med någon som tog tag i saken.

Han struntade i Bosse och fattade ett eget beslut om att jag skulle få tidningen tillbaka, men vi måste vara utan tidningen fram till den 9 september. Vi behöver inte betala för de två veckor som vi inte fått tidningen. Och han bad om ursäkt.

Som kund är man inte bortskämd, man blir glad och lite varm i hjärtat för en ursäkt. Men innerst inne tycker jag att de kunde ha bjudit på en vecka till, med tanke på allt arbete jag lagt ner för att få fortsätta vara deras prenumerant! Det är det som kallas kompensation. Och behandlar man klagomål på rätt sätt kan man till och med få mer lojala kunder än tidigare. Vill ni veta mer om detta, Dagens Nyheter, hör gärna av er.

Läs även andra bloggares åsikter om , , ,

Inga kommentarer: