2008-08-31

Jag vill ha DN, säg bara vad jag ska betala!

Det råder förvirring med mina räkningar från Dagens Nyheter.

För att reda upp vad jag egentligen ska betala och att jag verkligen inte vill sluta prenumerera så ringde jag DN:s kundservice på onsdag morgon. Kvinnan jag fick prata med kunde inte heller förstå vad jag skulle betala eller varför min prenumeration hade upphört. Hon skulle skicka vidare detta till fakturaavdelningen och de skulle höra av sig till mig.

Två arbetsdagar senare, dvs på torsdag eftermiddag, ringde jag återigen till kundservice eftersom ingen hade hört av sig till mig.

Hon: "Vår teamleader skulle ta tag i det där. Han skulle höra av sig till er."
Jag: "Men han har inte hört av sig."
Hon: "Då gör han nog det i morgon."
Jag: "Kan vi inte sätta igång vår prenumeration redan nu. Vi vill ju ha tidningen och vi vill betala. Jag vill bara veta hur mycket."
Hon: "Vänta tills vår teamleader hör av sig till dig i morgon - du kommer ändå inte att få tidningen förrän på måndag."

Men... Herr Teamleader hörde aldrig av sig i fredags. Och jag undrar fortfarande vad jag ska betala eller vilken av de två fakturorna vi fått som gäller. Och i morgon kommer det heller ingen Dagens Nyheter i vår brevlåda. Och vi får genomlida ännu en frukost med Smålands Allehanda och Vätterhems Nytt som enda lektyr!

Tänk vilka fruktansvärda konsekvenser dålig kundservice kan få.

Läs även andra bloggares åsikter om , , ,

Inga kommentarer: