2010-07-04

Long time no tea

I det här inlägget för ett och ett halvt år sen raljerade jag över övergivna bloggar... Nu är jag en av de skyldiga! Ska jag skylla på Stockholm? Eller på att jag haft så mycket att göra? Nej, jag hittar ingen bra undanflykt för att jag har bloggat så oregelbundet det senaste året.

Men nu tar jag åter nya tag. Att blogga är bra.

Dagens servicespaning: I fredags skulle jag köpa en tekanna i födelsedagspresent till min make. Det var en speciell kanna som han sett i en teaffär ungefär vid korsningen Birger Jarlsgatan och Odengatan. Jag såg en liten tebutik och gick in. De hade inte den fyrkantig modell som jag letade efter.

- Har ni haft en sådan modell tidigare? frågade jag.
- Nej, svarade kvinnan i butiken.
- Han vill verkligen ha just den tekannan, sa jag. Finns det någon annan tebutik i närheten? Det kanske var där han sett den.
- Nja, jo, det finns en, men... sa hon undvikande.
- Jag ska ändå inte köpa någon tekanna här just nu, sa jag. Han vill ha just den modellen.
- Jo, det finns en konkurrent nånstans här, men jag vill helst inte berätta...

Nähä. Snopet. Hon hade chansen att hjälpa mig och skapa en god relation för framtiden. Nu förlorade hon mig för gott. Helt i onödan fick jag irra omkring på Odengatan innan jag hittade rätt butik. Och de var jättetrevliga och trots värmeböljan blev jag sugen på te och köpa deras härliga stora tekoppar. Rekommenderar Thehuset Java.

Inga kommentarer: