2010-07-24

45 sekunder

Min syster Britta köpte efter många om och men en dator på Dustin. Detta inköp kräver ett eget lite mer negativt blogginlägg så vi lämnar det åt sidan för tillfället. Det är sommar och då vill vi ha solskenshistorier.

När Britta väl fick sin dator levererad hade hon frågor om internetuppkopplingen. Hon ringer till HP och får prata med en kille på supporten som hjälper henne att hitta de rätta knapptryckningarna. Britta är nöjd. Men det som gör att HP blir omskriven här på Memmas blogg är att de på ett enkelt sätt överträffar kundens förväntningar. Hör här..

En vecka efter samtalet ringer det på Brittas mobiltelefon: "Hej, det är Patrik på HP Support. Jag vill bara kolla att allt är okej med internetuppkopplingen som du hade problem med förra veckan."

Britta blir förvånad. En supportkille som ringer till henne - utan att hon har bett om det! Hon svarar att allt fungerar som det ska.

"Toppen", säger Patrik. "Hör av dig om du har några fler frågor."

Britta lägger på. Något mycket ovanligt har hänt. Ett stort datorföretag har brytt sig om henne så pass att de personligen kontaktat henne! Samtalet tar högst 45 sekunder. På dessa 45 sekunder har de förvandlat Britta från lagom nöjd kund till supernöjd kund och hon berättar för alla hon känner om det oväntade samtalet från datorsupportkille på HP.

Bra jobbat och mer sånt! Over and out. Solen skiner i dag.

Inga kommentarer: