2009-02-16

Som marknadsförararna ser på mig

Läser Ulrikas inlägg om tidningen Tara. Hon nämner att hon har svårt att identifiera sig med 40+-klustret, trots att hon faktiskt rent åldersmässigt tillhör det.

Då kom jag att tänka på den broschyr som mest troligt vänder sig till den målgrupp jag tillhör, men som i alla fall inte fick i gång mig, snarare tvärtom. Det kan hända att vi ser så här töntiga ut jag och min familj. Men snälla Nässjö turistbyrå, påminn mig inte om det.

Se nedan några bilder ur broschyren som fick mig att vilja turista utan familj i en storstad.

Följa med dem på semester? Nej tack.
Rekorderliga famljen. Avslappnade i jeans och träningsoverallsjackor.

Barn, ni behöver inte ha det så här! Det finns annat i livet än jordgubbstårta, paddling, cykelturer och röda stugor.

5 kommentarer:

Ulrika Good sa...

Huvaligen! När man ser sådant vill man ta med kidsen på någon death metal-festival eller nåt.

Anonym sa...

Påminner mycket om korten i vårt fotoalbum. Sorry! Mamma

Åsa Dahlqvist sa...

Mamma:
1. Precis!
2. Våra kort var ju tagna på 80-talet (=allt är förlåtet) och du hade också den goda smaken att inte använda dem i en turistbroschyr.

Åsa Dahlqvist sa...

Ulrika: Det får mig att bara att vilja vara riktigt opräktig (hur man nu är det).

Anonym sa...

Haha den här tråden var kul...

Bäva månde Jönköpings marknadsförare att bli sågade här för turistmagasinet 2009...

Vi twittrar hur som helst...

www.jonkoping.se/turism

Mvh Emil