2009-01-12

Nej, Johan Glans!

Hamnade i brist på annat framför Guldbaggegalan i kväll. Visst hade jag väntat mig att det skulle bli pinsamt, ni vet "Jag vill tacka...". Men jag trodde inte att jag skulle få sitta och skämmas å Johan Glans vägnar.

För att tala filmspråk nådde jag min rambopunkt när filmgalans värd, herr Glans, visade sin och Björn Gustafssons parodifilmPatrik 1.5. Den var homofobisk, rasistik och plump. Och den verkade aldrig ta slut. Jag tänkte: "Det måste komma en smart twist i slutet!", men det gjorde det inte. Det var bland det sämsta jag har sett, och då räknar jag även med kategorin Roliga timmen klass 6 Hemängsskolan, Sunderbyn.

Såg ni Torkel Peterssons min efteråt? Alla andra skrattade artigt. Torkels ansikte var stelt och munnen ett streck. All heder åt honom.

Eller vad tycker ni? Var det bara jag och Torkel som överreagerade?

Läs om mer om Guldbaggen här eller här.


Läs även andra bloggares åsikter om , , , ,

4 kommentarer:

Anonym sa...

Hello Åsa, kul att du äntligen är tillbaka efter juluppehållet!! Jo, jag skämdes också å tyckte så synd om Torkel!! Har sällan sett nån ramla så snyggt in i en en som han gjorde i filmen, gillar honom skarpt. Tycker galor är trista,för mycket inbördes beundran.
Vill passa på å skälla på SF i Jönköping, Troells film kom först flera veckor efter premiären och gick så kort tid att jag inte hann se den! Snopet. Får väl gå på Mamma Mia igen...eller Mamma Mu för den gillar jag... Kram Jojo

Åsa Dahlqvist sa...

Det kom många bra filmer 2008 och jag har inte sett en enda. Det får bli DVD-kvällar här framöver.

Anonym sa...

Dra inte in mina prestationer på roliga timmer i sexan i din sågning av Johan Glans. Mina shower höll ofta en mycket hög konstnärlig nivå ;-) Speciellt kanske då när någon jäkel puttade fram mig som en Gitarrspelande Jan Teigen eller utklädd till haj i "Nu biter jag dig i foten". Att jag överhuvudtaget sitter här på nattåget uppmot Luleå och skriver detta bevisar att vissa sår i själen aldrig läker....

Jens

Åsa Dahlqvist sa...

Mina starkaste minnen av roliga timmen är alla träl-pjäser som vi spelade upp i sexan, som alltid slutade med att alla dog. Men din insats som Jan Teigen var ju lysande. Och kom inte och säg att det inte var högst frivilligt! :-)