2009-01-05

Bottennapp på Nordpoolen

I söndags besökte vi äventyrsbadet Nordpoolen, Bodens stora attraktion. Jag och min man ville köpa en dyrare biljett för att även kunna besöka relaxen. Min syster och svåger, som också var med, skulle då kunna passa våra barn.

Kassörskan: Ska inte barnen också ha relaxbiljett?
Jag: Nej.
Kassörskan: Ni får inte lämna barnen ensamma på äventyrsbadet!!
Jag: Nej, det ska vi naturligtvis inte, vi är fler vuxna som -
Kassörskan: Och ni får inte ta med barnen på relaxen, varken uppe eller nere! Det är vi mycket noga med!
Jag: Nej, vi är ju fler vuxna som ska turas om -
Kassörskan: Vi har blivit strängare med det här bara så att ni vet.
Jag: Okej. Jag känner inte längre för relaxen. Vi tar de billigare biljetterna.

Vi var inte beredda på att bli misstänkta för att vara fuskare och ansvarslösa föräldrar. Vi var ju bara kunder som ville betala lite mer.

Hade det inte varit för barnen hade jag vänt i kassan och åkt till Ruter Retrocafé och lugnat ner mig med en riktig kopp kaffe och en bit radiokaka.

Inga kommentarer: