2008-10-22

Debitering på idiotkontot

Hur tänkte jag i augusti när jag klickade på bannern: "Vad är din bil värd?" Vi ska inte sälja bilen och det är ganska enkelt att lista ut vad en gammal Volvo 945 från 1996 har för marknadsvärde.

Jag kom in på en hemsida där det fanns ett formulär där man skulle fylla i vilken bil man hade, hur långt den gått och så vidare. Klickade på OK och efter ett tag kom ett SMS med information om vad bilen skulle kunna säljas för. Det kom aldrig upp någon ruta med köpvillkor eller liknande. Några veckor senare kom lite informationsmaterial på posten från Fordonsvärderingen som jag genast slängde.

Förra veckan får jag ett brev från Auktoritet Inkasso där de i hotfulla ordalag berättar att jag är skyldig dem 800 kronor för att jag inte betalat avgiften på 399 till Fordonsvärderingen. Jag har inget minne av att det någonstans stod att det kostade något att göra värderingen. Men går man in på hemsidan står det högst upp med stora bokstäver...

Ja, vad ska man säga. Det är inte roligt att erkänna att man blivit ordentligt lurad av ett skojarföretag. Fordonsvärderingen i samarbete med Auktoritet Inkasso är smartare än jag och lyckades lura av mig 800 spänn. Idiotkontot lider mer skada än plånbokskontot.

Läs även andra bloggares åsikter om , , ,

Inga kommentarer: