2008-05-12

Lisettes lag

Undervisade i kundrelationer för en KY-klass i december-januari. Vi diskuterade personliga möten och jag frågade vad de skulle göra om det kommer in en person i butiken och högljutt börjar klaga. Lisette som jobbat mycket extra på Ica svarar blixtsnabbt: "Du. Jag. Lagret. Nu."

Du. Jag. Lagret. Nu.


Det komprimerar verkligen allt som man bör tänka på en sådan situation, vare sig det är i en butik eller i en monter eller någon annan arbetsplats.

Du klagar.
Jag tar mig an problemet (jag hänvisar inte till någon annan).
Lagret (eller någon annan plats där inte alla andra lyssnar) är en bra plats att ta en diskussion.
Nu. Vi går i väg så fort som möjligt för att inte störa kunder eller besökare.

Tack Lisette!

Läs även andra bloggares åsikter om , ,

Inga kommentarer: