2011-04-04

Alla är där nu

Visste du att 4 miljoner svenskar har ett facebook-konto? Och att 2 miljoner av dem använder facebook i mobilen? Nu finns det ingen anledning att inte skapa en facebook-sida för ditt företag.
För inspiration, här är några riktigt bra:

Museum: Fotografiska

Fritidsanläggning: Idre Fjäll

Bibliotek: Stockholms stadsbibliotek

Mässa: Inköpsmässan Precious

Och så Memmas egen såklart: Memma kommunikation

Jag tar gärna emot fler tips på riktigt bra facebook-sidor för mässor och event!

6 kommentarer:

Elisabeth sa...

Har du möjlighet tillgång till en bra länk med instruktioner till hur man gör en gillasida?

Åsa Dahlqvist sa...

Jag följde facebooks egna instruktioner: http://www.facebook.com/help/?page=904
Hör gärna av dig om det är något du inte förstår så hjälper jag gärna till. :-)

Ellen sa...

En av mina eviga inspirationskällor Starbucks har en bra sida. Även HM!

Åsa Dahlqvist sa...

Tack för tipsen, Ellen!

Torbjörn Johnsen sa...

Kul med exempel på FB-sida från mässvärlden. Finns det några bra exempel på mäss-sidor med många vänner? På Elmia har vi ett gäng riktigt välbesökta FB-sajter som börjar bli hyfsat aktiva för den som vill ha lite inspiration:
www.facebook.com/skogselmia
www.facebook.com/lantbruk
www.facebook.com/gamefair
www.facebook.com/narproducerat

Åsa Dahlqvist sa...

Å, tack Torbjörn!Jag får nog göra ett nytt inlägg. :-)