2009-06-04

Dagens ros till Ryhov

Kommer ni i håg min jeremiad angående sjukhuset Ryhovs växel här i Jönköping? Jag misstänkte att de ansvariga på sjukhuset inte läser min blogg, så jag skickade en kopia via mail till informationsavdelningen.

Efter bara några timmar fick jag ett mailsvar som gick ut på att de skulle vidarebefordra mailet till informationschefen samt den telefonansvariga. Jaha, tänkte jag. Då har jag gjort min medborgergliga plikt. De får säkert så många klagomål så det gör väl egentligen varken från eller till...

Men en vecka senare ringde en kille på sjukhusets IT-avdelning. Han lät väldigt angelägen om att jag skulle förstå att de tog mitt mail på allvar och frågade om det gick bra att använda det här caset i fortsatta utredningar om hur telefonin på sjukhuset ska fungera. Han var också väldigt mån om att jag skulle förstå hur hela växelsystemet fungerade, vilket inte intresserade mig ett dugg. Jag vill ju bara att det ska fungera. (Men han är förlåten - jobbar man med IT så gör man...)

Så ska en slipsten dras. Jag som patient/kund känner mig sedd och dessutom får jag veta att mina synpunkter kommer till användning. Som utbildare i kundrelationer är det inte utan att man blir lite rörd.

1 kommentar:

Västbacken sa...

Hoppas ni har det bra på ert nya ställe. Vi kommer och hälsar på när ni minst anar det ;)
Mitt uppdrag åt Banverket skulle ju vara till och med 3/7 men de vill att jag ska fortsätta året ut...Jag funderade ett par dagar och gav ett förslag på att jag skulle arbeta halvtid efter semestern och de nappade på det :)
Det blir mer lagom.

Må bra

Lotta