2016-03-17

Var ska jag göra av mina händer?

När jag håller i utbildningar i monteragerande får jag ibland frågan: "Åsa, var tycker du att jag ska göra av mina händer när jag jobbar i montern?".

Då brukar jag ställa en motfråga: "Har du hittills en enda gång i dag funderat över vad du ska göra av dina händer? När du åt frukost, när du väntade på bussen, när du kom in på kontoret, när du hade möte med dina kollegor? – Nej, jag tänkte väl det."

Varför blir just händerna en sådan viktig fråga i montern? Svaret är enkelt och lösningen likaså.

Om du börjar fundera på dina händers position i förhållande till din kropp så innebär det med högsta sannolikhet att du har alldeles för lite att göra i montern. 

Den enda gång du börjar fundera på vart du ska göra av dina händer är när du står rakt upp och ner i montern och passivt väntar på att besökare ska komma fram till dig. Det är en extremt obekväm och onaturlig position och dessutom ineffektiv om du vill få till många möten på mässan!

Lösningen är således att vara aktiv, ta kontakt och se till att alltid ha ett samtal på gång med en besökare. Och jag lovar att du kommer inte ens att tänka på att du har händer.

 ___________________________

Vill du veta mer om hur er monterpersonal skulle kunna bli ännu mer aktiva i montern och skapa ännu fler möten under mässan? Välkommen att höra av dig! Jag har utbildat och tränat tusentals säljare och montervärdar med mycket gott resultat.

asa@memma.se | 070-725 51 45 

Inga kommentarer: