Carina Søe-Knudsen och Åsa Ekblom Carlsson driver
Valja Infodesign och hjälper företag och organisationer med bilder och
illustrationer till broschyrer, instruktioner, rapporter, informationsskyltar,
etc. Memma är nyfiken på hur de ser på hur utställare skulle kunna
använda illustrationer i sina montrar.
1. Vad ska en utställare tänka på om hen ska beställa en illustration till en monter?
1. Vad ska en utställare tänka på om hen ska beställa en illustration till en monter?
Det bästa vi vet är att ha kreativa processer
tillsammans med våra kunder, så egentligen räcker det med att ni har en vag idé
att börja utifrån. Några av våra kunder vet precis vad de vill ha och andra vet
bara på ett ungefär vad de vill ha hjälp med. Ett råd är att ni tänker igenom
vilken känsla ni vill att bilderna ska förmedla, t ex glädje, ordning,
seriositet, lätthet. Vad ska ert företag/er produkt förmedla? Om det är fakta
ni vill presentera i form av processbilder eller schematiska bilder så är det
bra om ni har ett grundmaterial i form av text. Känner ni er osäkra – fråga
oss!
2. När kan det underlätta att ha en illustration i en mässmonter?
Bilder och illustrationer är bra att använda sig av för att fånga uppmärksamhet och skapa nyfikenhet, förståelse och få svåra saker att se enkla ut. Det är ofta väldigt effektivt att ha en illustration att prata utifrån om man ska förklara och beskriva något. För att kunden ska komma ihåg er tjänst/produkt kan det vara till stor hjälp att kunna dela ut information i form av broschyrer, flyers eller vykort. Det ökar även spridningen av er information.
3. Vilka typer av aktiviteter kan kopplas till en illustration i en monter?
Bilder och illustrationer är bra att använda sig av för att fånga uppmärksamhet och skapa nyfikenhet, förståelse och få svåra saker att se enkla ut. Det är ofta väldigt effektivt att ha en illustration att prata utifrån om man ska förklara och beskriva något. För att kunden ska komma ihåg er tjänst/produkt kan det vara till stor hjälp att kunna dela ut information i form av broschyrer, flyers eller vykort. Det ökar även spridningen av er information.
3. Vilka typer av aktiviteter kan kopplas till en illustration i en monter?
Man kan ha enklare tävlingar som skapar intresse
och engagemang i montern. Några få frågor och någon form av pris när man svarat
rätt. En fråga kan t ex vara ”Vilken av följande illustrationer tycker ni
passar in på vår produkt?” Det kan även vara ”finn fem fel” eller ”kluriga
frågor” som har med kundens produkt att göra.
4. Hur kan ni på Valja Infodesign hjälpa utställare som är intresserade av illustrationer?
Ta gärna kontakt med oss och berätta om hur ni tänker och vad ni har för önskemål. Vi har gärna möten irl eller över telefon för att skapa oss en bild av företaget, produkten och sammanhanget, därifrån kan vi komma med olika förslag, idéer och priser. Ett möte är alltid kostnadsfritt och binder inte kunden till köp.
Valja Infodesigns hemsida finner ni här.
Ta gärna kontakt med oss och berätta om hur ni tänker och vad ni har för önskemål. Vi har gärna möten irl eller över telefon för att skapa oss en bild av företaget, produkten och sammanhanget, därifrån kan vi komma med olika förslag, idéer och priser. Ett möte är alltid kostnadsfritt och binder inte kunden till köp.
Valja Infodesigns hemsida finner ni här.
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar